Vásárlási információk (ÁSZF)

Általános Szerződési Feltételek

Célunk az, hogy vásárlóink rendeléseit a lehető leggyorsabban és azok lehető legnagyobb megelégedésére teljesítsük. A Panorama Design Kft. által üzemeltetett www.classhome.hu webáruház a magyar jog szerint működik, így minden esetben a magyar jogszabályok az irányadók. Az esetleges félreértések elkerülése véget, még a rendelés előtt kérjük, hogy olvassa el az alábbi rendelési szabályzatot, ÁSZF-et.

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (www.haboo.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról:www.haboo.hu/aszf és letölthető az alábbi linkről.

I. Az Üzlet Szabályzat elfogadása és a regisztráció

I.1 Ezen általános szerződési feltételek a vevő és az eladó kapcsolatát, tehát a Panorama Design Korlátolt Felelősségű Társaság (melynek székhelye: 2013 Pomáz, Panoráma út 38., adószáma: 23977925-2-13, statisztikai számjele: 23977925-4791-113-13, bejegyzésre került a Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága, mint Cégbíróság cégjegyzékében Cg.13-09-157582 jegyzékszámmal, (a továbbiakban „haboo.hu“) és ügyfelei (a továbbiakban „ügyfél“) között létrejött kereskedelmi kapcsolatot szabályozzák. Eltérő rendelkezés hiányában, ezen általános szerződési feltételek vonatkoznak a classhome.hu és az adott ügyfél között megkötött minden adásvételi szerződésre.

I.2 A szerződés nyelve magyar.

I.3 A megkötött szerződés írásban kötött szerződésnek minősül, nem kerül iktatásra. A szerződésre magatartási kódex nem vonatkozik.

I.4 A classhome.hu jogosult egyoldalúan megváltoztatni jelen szerződési feltételeket.

I.5 Egyéb rendelkezés, avagy szerződési feltétel érvényességéhez a classhome.hu mindenkori írásbeli hozzájárulása szükséges.

I.6. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire.  A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

I.7. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.

I.8. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

I.9. Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

I.10. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

I.11. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

I.12. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

II. A szerződés tárgya

II.1 A classhome.hu termékei bútorok és lakás kiegészítők, melyek bárki számára elérhetőek..

II.2 Az internetes áruházban feltüntetett árak az ÁFA-t tartalmazzák.

II.3 A classhome.hu megjelentethet rövid lejáratú ajánlatokra vonatkozó akciókat, amelyek az akciós időtartama előtti és utáni áraktól eltérő árakat tartalmazhatnak. A rövid lejáratú ajánlat az internetes áruházban való megjelenéssel egy időben lép érvénybe, és csak a megjelenés időtartama alatt beérkező megrendelésekre érvényes.

II.4 Az internetes áruházban megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a classhome.hu fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.

II.5. Az áru végleges vételára az ÁFA-val növelt érték, mely adó a számlakiállítás napján hatályos jogszabályokban meghatározott adókulcs szerint kerül kiszámításra.

III. A rendelés menete

  • termék kiválasztása, ha lehetséges a szín kiválasztása
  • kosárba tétel
  • a darabszámot a kosárba tétel után lehet módosítani a megfelelő darabszám megadásával a frissítés gombra kattintva
  • amennyiben rossz terméket helyezett kosárba azt a törlés gomb megnyomásával eltávolíthatja

Ezután választhat a bevásárlás folytatása és a KASSZA között, a vásárlás folytatásával visszatér az áruházba és további termékeket rakhat a kosarába, melyek végösszegét a jobb felső sarokban az egész vásárlás folyamán figyelemmel kísérheti.

A termék(ek) kosárba helyezésének befejeztével válassza ki a KASSZA funkciót.

Számlázási adatok kitöltése a következő menüpont, itt ügyelni kell a pontos kitöltésre, mert pl. helytelen elérhetőség megadásából származó rendelést nem áll módunkba teljesíteni.

A vásárlási feltételek elfogadása után regisztrálnia kell, ezzel érvényesíti vásárlási szándékát.

A megrendelés visszaigazolása: Az Eladó a megrendelést a rendelés leadását követően haladéktalanul, de legfeljebb 48 órán belül visszaigazolja. A vásárlási szerződés a visszaigazolással jön létre. Amennyiben a rendelést 48 órán belül nem igazoljuk vissza, úgy a vásárlási szerződést meg nem kötöttnek kell tekinteni és a vevőt semmilyen kötelezettség nem terheli.  Kérjük, a visszaigazolást figyelmesen olvassa el, és bármilyen kérdés felmerülésével keressen meg a megadott elérhetőségeinken.

A megrendelés feldolgozása: A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9-16 órig történik. Természetesen a vásárlók ezen időpontokon felül is leadhatják a megrendelést, mely a következő napon kerül feldolgozásra.

A megrendelés teljesítése: A raktáron lévő termékeket 3-5 munkanapon belül, az összes többi termék estebén 10-15 munkanapon belül kerül teljesítésre.

A megrendelések feladása a classhome.hu webáruházban kizárólag elektronikus úton lehetséges, Interneten keresztül a www.classhome.hu webcímen, vagy e-mailben azinfo@haboo.hu címen. Telefonon, levélben leadott rendeléseket nem áll módunkban elfogadni. Rendelését bizonyos estekben (erről külön levélben tájékoztatjuk) az előleg befizetésekor tekintjük érvényesnek, melyet beleszámítunk a termék(ek) vételárába, és visszaigazoljuk beérkezését a rendelés összes adatával együtt.

IV. Fizetés

IV.1 A weboldalon és a visszaigazolásokon feltüntetett árak bruttó árak, már tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t, de a szállítás és kezelés költségét az, összeszerelés költségét nem.

IV.2 A classhome.hu oldalon feltüntetett árak változtatásának a jogát az Panorama Design Kft. fenntartja, a módosítás a weblapon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Az esetleges módosítás a megrendelt és visszaigazolt termékek vételárát nem befolyásolja.

IV.3 A legnagyobb gondosság mellett is előfordulhat azonban, hogy áruházunkban technikai hiba miatt a piaci ártól jelentősen eltérő téves ár jelenik meg. Ilyen esetben az áru elküldése előtt egyeztetés végett telefonon (vagy e-mail-ben) megkeressük Önt. Az ilyen megrendeléseket nem tekintjük érvényesnek, és az ebből eredő károkért cégünk nem vállal felelősséget.

IV.4 A megrendelt termékek kifizetése átutalással történik Panorama Design Kft. számlaszámára vagy PayU bankkártyás fizetéssel, vagy személyes átvétel és utánvételes vásárlás esetén készpénzben történik. A raktáron lévő termékek esetében személyes átvételkor lehetőséget biztosítunk a készpénzes fizetésre. A megrendelés leadása után cégünk visszaigazoló levelet küld a vevőnek, mely tartalmazza a teljes bruttó vételárat, az esetleges kedvezményeket, valamint a szállítás költségét.

IV.5 A vevőnek előreutalás estén a számla végösszegét a Panorama Design Kft. számlaszámra kell elutalnia.

IV.6 A vételár beérkezése után a megadott határidőn belül kerül sor a termék kiszállítására.

V. Szállítás

V.1. A termékeket minden esetben lehetőség van a Panorama Design Kft. telephelyén (2013 Pomáz, Panoráma út 38.) átvenni, előre egyeztetett időpontban.

V.2. A szállítási idő a Panorama Design Kft. által forgalmazott termékek esetében változó, az a termék(ek) adatlapján látható.

V.3. A raktáron lévő termékeket 3-5 munkanapon belül, az összes többi termék estebén 10-15 munkanapon belül szállítunk.

V.4. Előfordulhat, hogy egyes termékeknél bizonyos színekből hiány lép fel. Ez esetben a szállítási idő 8-10 hetet is igénybe vehet. Ebben az esetben mindenképpen tájékoztatjuk az ügyfelet a várható szállítási időről és egyeztetünk a megrendelésről.

V.5. Megrendeléseiket terjedelemtől függően, saját szerződött szállítóink kézbesíti (MPL futárszolgálat). Telefonos elérhetőségéhez olyan telefonszám megadását kérjük, ahol napközben hívható.

V.6. Amennyiben a határidő mégsem tartható (pl.: beszállítók leállása)  telefonon vagy e-mailen erről tájékoztatást küldünk az Ügyfélnek.

V.7. A szállítás költsége függ a megrendelt termékek mennyiségétől, nagyságától. A szállítási költségek részletesen a “Szállítás” menüpontban találhatóak.

V.8. Személyes átvétel esetén nincs szállítási költség. Időszakos akciók keretein belül bizonyos termékek ingyenes országos szállítását biztosítjuk, azt a termék adatlapján feltüntetjük, illetve hírlevelünkben és a Facebook-on keresztül közzétesszük.

V.9. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

V.10. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!

VI. Elállási jog

A Vásárló a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján jogosult az áru átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. Ebben az esetben Szolgáltató köteles a Vásárló által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni, ideértve a kiszállítás költségét is.

Elállási jog gyakorlásának a menete: Amennyiben a Vásárló élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot az alábbi elérhetőségek egyikére elküldeni:

Postázásai cím: 2013 Pomáz, Panoráma út 38.
Email cím: info@haboo.hu
Fax: –

Ebből a célból a Vásárló felhasználhatja az elállási nyilatkozat mintát is, innen tölthető le. Vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe. A Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket Szolgáltatócímére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. A Szolgáltató azonban nem köteles a Vásárló része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Szolgáltató jogosult a Vásárló által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vásárló nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.

A Szolgáltató visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz,kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A Vásárló csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal. A Vásárlót megillető elállási és felmondási jog alól kivételek:

  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett,
  • előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

VI.1. A vásárlóknak a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet alapján megrendelt termékek kézhez vételétől számított 14 napon belül joguk van indoklás nélkül elállni vásárlási szándékuktól.

VI.2. Az elállási határidő a termék átvételekor kezdődik.

VI.3. Az elállási szándékot szóban (telefonon), postai úton és e-mailban is megküldhetik. A mellékelt nyilatkozat kitöltésével.

VI.4. Ez  esetben a Panorama Design Kft. köteles a termékért kifizetett vételárat és ha volt a szállítási költséget haladéktalanul visszatéríteni a vásárlónak, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül.

VI.5. Az Panorama Design Kft. kizárólag sérülésmentes termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. A termék sérüléséből adódó költségek a VEVŐT terhelik! A terméket kérjük, hogy megfelelően csomagolva, amennyiben az lehetséges az eredeti számlával, vagy annak másolatával küldjék vissza számunkra, így segítve munkánkat.

VII. Reklamáció

Figyelem, ha a kiszállított csomagokon olyan sérülést észlel, amelynek következtében annak tartalma is sérült, akkor kérjük hogy ne vegye át a csomagot. Ezt azonnal jelezze ügyfélszolgálatunknak (06-30-466-9024). A  kiszállított bútor hibás, esetleg alkatrész hiányos akkor szintén a fenti telefonszámot kell hívni, vagy kérjük küldjön egy e-amilt az info@haboo.hu címre. Nem fogadunk el reklamációt, ha a kiszállított termék sérülése  szakszerűtlen összeszerelésből, illetve helytelen használatból adódik.

VIII. Garancia, szavatosság

VIII.1. A Panorama Design Kft. a megrendelt termékekre 1 év garanciát vállal.

VIII.2. A Vevőt az Eladó hibás teljesítése esetén megilletik mindazok a szavatossági, illetve  – amennyiben a Vevő a Ptk. vonatkozó rendelkezései alapján fogyasztónak minősül – jótállási jogok, amelyeket számára a Ptk., illetve bruttó 10 000,- Ft-ot meghaladó bútorvásárlás esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet lehetővé tesznek.

A Vevő szavatossági, illetve jótállási igényeit kizárólag a vásárláskor kapott eredeti és a teljes vételár kifizetését igazoló számlával érvényesítheti. Az Eladó mentesülhet a Vevő szerződéstől való elállásra vagy megfelelő árcsökkentésre vonatkozó igényétől, ha a hibás terméket megfelelő határidőn belül kicseréli, a hiányzó alkatrészt pótolja. A szavatosság illetve a jótállás nem terjed ki az olyan hibákra, melyek a következőkre vezethetők vissza:

  • a bútort nem rendeltetésszerűen használták, illetve nem tartották be a bútor kezelési-, használati- és karbantartási-utasítását,
  • a bútort átalakították, megváltoztatták,
  • valamely alkatrész (szövet stb.) természetes kopás, elhasználódás folytán tönkremegy,
  • a Vevő nem tett eleget kárenyhítési kötelezettségének,
  • a lapra-szerelt bútorok elemei és alkatrészei összeszerelési hibából sérültek meg. Ebben az esetben Vevő tudomásul veszi, hogy a sérült alkatrészek, elemek pótlása a Vevő saját költségére történik

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.

Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS

  • Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
  • A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
  • A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
  • A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
  • A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
  • Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
  • A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
  • A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

IX. Adatkezelés

A tájékoztató elérhető az alábbi oldalról: www.haboo.hu/adatvedelem

X. Egyéb rendelkezések

A Panorama Design Kft. bármikor jogosult jelen Rendelési Szabályzatát módosítani. Az esetleges módosítás a classhome.hu weblapon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalás útján rendezzék. Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezése, szerződő felek  a Szentendrei Városi Bíróság kizárólagos illetékességének vetik alá magukat.

XI. Cég információk

  • Cégnév: Panorama Design Kft.
  • Cégjegyzékszám: 13-09-157582
  • A cégjegyzéket kibocsátó cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
  • Székhely: 2013 Pomáz, Panoráma út 38.
  • Adószám: 23977925-2-13
  • Közösségi adószám: HU23977925
  • Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-55733/2012
  • Kereskedelmi tevékenység nyilvántartási száma: 193/2012 Pomáz
  • Bankszámlaszám: K&H 10403057-50526669-86671007
  • Ügyfélszolgálati telefonszám: +36 30 466 9024

XII. Tárhely szolgáltatóra vonatkozó adatok

  • Székhely: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3 II/6
  • Telephely: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3 II/6
  • Telefonszám: +36 76 506 618, +36 30 439 2137
  • Postázási cím: 6001 Kecskemét, Pf.: 588
  • email: mediacenter@mediacenter.hu

XIII. Panaszkezelés

Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

Amennyiben panaszt kíván tenni bizonyos termékekkel, vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban azt megteheti az info@haboo.hu e-mail címen cégünk számára, vagy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. Személyesen a Pest Megyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Felügyelőség, 1135 Budapest, Lehel utca 43-47. szám alatt. Interneten keresztül a hatóság honlapján a panaszbejelentés menüpont alatt megtalálható elérhetőségeken, például afogyved.pestmegye@nfh.hu címen.

XIV. Szerzői jogok

Miután a haboo.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos az classhome.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

A classhome.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

Tilos a classhome.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a classhome.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

A classhome.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60 000 Ft, illetve szavanként bruttó 20 000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.

Pomáz, 2015. március 18.